Geng Aku

Wednesday, September 4, 2013

Puisi tak bertajuk

Senyum dibibir ini makin mekar
Ya, aku mengaku makin segar
Hari-hari kian bersinar
Namun takut benar suatu hari akan pudar

Kekadang aku takut bila hati mula berbicara
Katanya nak indah-indah sahaja
Namun aku takut yang aku bawa hanyalah permainan dunia
Akhirnya kita sama-sama terleka, seketika, mungkin selamanya

Ya, benar manusia mudah tersasar
Namun perlulah kita ubah arah segera bila tersedar
Sebab takut jiwa makin berat dan sukar
Untuk kembali ke jalan yg benar

Puisi ini untuk aku, untuk bagi ingat
Pesanan ikhlas dari hati biar tarbiyyah tu lekat
Ni bukan puisi sastera yg hebat-hebat
Hanya nukilan hati seorang hambat yg iman tak kuat.


Malam suram, 3.21 a.m.
4/9/2013

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jejak Kasih