Geng Aku

Wednesday, August 28, 2013

Skru tercabut satu-satu

Kadang ramai keliru
Lihat aksi aku kadang2 menggila tak menetu
Nampak tawa riang ria dimuka
Hati ni luka, penuh parut ada kau tahu?

Tak semua cerita tu akhir dia bahagia
Sebenarnya banyak lagi yg cerita penamatnya merana
Mungkin tak merana di dunia,
akhirat kita tak tahu..

Kekadang ramai yg jadi hakim tak bertauliah
Suka nilai orang guna akal paras lutut
Tapi mereka tak sedar yg manusia ni memang selalu ada silap
Mungkin hobi agaknya terus hukum tanpa cuba bagi nasihat

ramai yg berkata mentaliti aku sebaya budak
Kadang aku bangga dan berharap kata-kata mereka tu realiti
Mentaliti orang tua tu buat aku jadi takut
Sebab budak-budak jiwa suci, tak ada iri hati tak ada benci

Masa depan aku masih tak nampak penamat yg pasti
Tapi aku harap paling tidak ada bakti
Moga usaha murni ni tak terkubur dengan sikap tamak pemikiran tua
Sebab bila tua kita makin cepat lupa

Ni puisi, puisi carca marba
Sebab apa? sebab skru aku hilang dah dari kepala..


Sayonara.....






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jejak Kasih