Geng Aku

Wednesday, December 14, 2011

Bila Bulan Di Pagari Bintang 3


#3
Dia mula bosan bersendirian di rumah itu. Hadi sudah lama berangkat pulang ke Melaka. Komputer ribanya dihidupkan, seketika kemudian suara Chiodos mula kedengaran menyanyikan  Love Is a Cat From Hell dari speaker di atas meja.

Jarinya menari-nari di atas touchpad membuka laman web pelbagai jenis. Dari youtube, facebook hinggalah ke twitter, kesemua laman web itu hanya ditenung kosong. Kemudian dia mencari pula blog kepunyaanya. Seperti biasa sesi meluahkan rasa akan bermula.

#30 Sunyi..

+++

Ain sekadar memerhati Leeya yang asyik bernyanyi di hadapan cermin. Teman sebiliknya itu kelihatan terlebih aktif hari ini. Pening juga dia melayan kerenah gadis itu, sekejap menangis, sekejap ketawa, sampai dia sendiri hampir gila melayan telatah keanak-anakannya. Apa pun, dia senang gadis bernama Nur Aleeya itu.

“Ain, sedap tak suara aku?” sambil melemparkan senyum.

“Aah, memang sedap sangat, kalau masuk pertandingan bintang emas confirm menang.”

“Laa, kenapa pulak pertandingan bintang emas, hina sangat ke suara aku ni hah?” matanya dibulatkan.

“Aku tak cakap tak sedap, tapi kalau kau dah nyanyi lagu melayu klasik tu, takkan kau nak masuk anugerah juara lagu kot, mestilah pertandingan bintang emas kan?” ketawa Ain pecah.

“Whatever! Dah jomlah kita gerak sekarang, lapar dah perut aku ni. Nanti kau pulak yang aku makan.”

Ain segera bagun dari katilnya. Tiba-tiba matanya terpandang sesuatu. “Eh, kau tak bawak ke Blackberry kau tu? Nanti orang-orang CIA tak dapat contact kau pulak” Senyumannya meleret.

“Haa, nasib baik kau ingatkan aku. Tapi kan, yang selalu call aku tu semuanya pengarah-pengarah filem la, diorang nak aku jadi heroin filem diorang.” Mukanya kelihatan bersahaja.

“Alah, kalau setakat jadi watak heroin cacat anggota badan tu nak buat apa, buat malu orang kampung je la” Ain mengejek.

“Hish kau ni,  aku tenyeh-tenyeh mulut kau dengan cili nanti baru kau tau ye! Suka suki je kutuk aku yang comel ni. Tapi takpelah, aku terima kekurangan aku ini seadanya” Mulutnya dimuncungkan.

“Eleh, ingat aku nak simpati ke kalau kau buat muka tak siap macam tu? Dah-dah, jom kita gerak sekarang, nanti kau kena gastrik, aku jugak yang kena soal siasat ngan Along kau tu.”

 “Baik bos! So, kita nak makan kat mana ni?”.

“Along’s Kopitiam, kita ubah angin la hari ni”.

“Good idea!”.

+++

Sehari suntuk dia di rumah menulis luahan kata yang entah apa, tiba-tiba perut mula menyanyi minta di isi.

“Alahai, perut oh perut, time-time ni pulaklah kau nak lapar.” Laptop ditutup, kunci kawasaki dicapai. Kalau aku dah kahwin, mesti tak payah nak pergi kedai lagi, duit pun jimat. 


Next Chapter

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jejak Kasih